לשמור על שלום בית בזמן השיפוץ

בין אם עברתם לגור יחד, התמסדתם או החלטתם לבנות את בית החלומות שלכם – שיפוץ הבית עבור זוגות יכול להיות גם תהליך קשה ומלא במתיחויות.  דווקא הרגע המרגש הזה בזוגיות, יכול להפוך לחבית נפץ שעלולה לפרק את החבילה. אבל כמו בכל רגע משמעותי בחיים, יש דרכים לשמור על שלום הבית בזמן השיפוץ.   

1. מה הציפיות של כל אחד מכם?

לא לכולנו יש יכולות עיצוביות, ולא כולנו יודעים מה אנחנו רוצים שיהיה בבית – בין אם מדובר בצבעי הקירות, סוג השיש או אפילו מבנה המטבח. יכול להיות שאחד מהצדדים ידע איך הוא רואה בעיני רוחו את הבית, והצד השני קצת פחות. עם זאת, חשוב לזכור ששני הצדדים צריכים להרגיש בבית. חשוב למפות את הצרכים של כל אחד מבני הזוג ולהבין מה סדרי העדיפויות של אחד מכם. הכינו רשימה אישית ודברו עליה ללא שיפוטיות, כדי להבין מה הצרכים החשובים לשניכם.  

2. זה הזמן לדבר, ולהתפשר

גם בשיפוץ, כמו כל דבר במערכת היחסים שלכם, חייבים להגיע לפשרה. עכשיו זה הזמן לדבר על כל הדברים ולא להניח שבן או בת הזוג יאהבו כל פאנל, צבע או סגנון עיצובי. במקום להתמרמר בשלב מאוחר יותר על הדרך בה דברים נראים, שימו על השולחן את כל המחשבות והתהיות שלכם לגבי הליך השיפוץ. אם יש מקום לויכוח, עצרו וזכרו שהמטרה היא ששניכם תהיו מרוצים ככל הניתן – לכן נסו להפגש באמצע, להתפשר ולהגיע להחלטות משותפות. 

3. הגדירו תקציב מראש

אחד הנושאים הנפיצים במערכות יחסים הוא סוגיית הכספים – ולכן מומלץ להגיע להחלטה מוקדמת לגבי התקציב האפשרי לשיפוץ. ההחלטה הזו תשפיע על היקף ואופציות השיפוץ, ותעזור לשניכם להגיע מוכנים לפגישה עם קבלן ולשלב התכנון המקדים של הבית.  

4. התחילו מפרויקטים קטנים

במקום לקפוץ ישר למים העמוקים, נסו להגדיר בתקופה המקדימה לשיפוץ עבודה על פרויקטים קטנים יותר בבית. הכנה מוקדמת כזאת יכולה לעזור לכם להסתגל למצב החדש ולעבור אותו יחד בצורה קלה יותר.  

5. שתפו את הקבלן

הקבלן שם בשבילכם בתקופת השיפוץ וגם לפניה. ערבו אותו בתהליך ובסוגיות שקשה לכם להתפשר עליהם. קבלן טוב ומקצועי יוכל לתת את חוות דעתו ולפתור לכם בעיות מהכרותו את עולם השיפוצים, ובכך גם לפתור מפצים שעלולים להתרחש ביניכם. 

6. איפה תהיו בזמן השיפוץ?

אם השיפוץ מתקיים בדירה בה אתם גרים, חשוב שתגדירו מראש האם אתם נשארים בה לאותה תקופה. אם לא – כיצד הדבר ישפיע על התקציב שלכם? אם כן – זכרו שמגורים בבית שעובר שיפוצים עלולה לייצר אי נוחות ולחץ נוסף בזוגיות. נסו לסדר את הבית בהתאם כדי לייצר לעצכמם סביבה נוחה ומרגיעה ככל הניתן.בטח, קבלן יכול להשתמש במומחיות שלהם כדי להקל על כל חילוקי דעות, אבל הוא או היא לא שם כדי לשמוע הכל על צרות היחסים ביניכם. במקום להתלונן בפני הקבלן שלך על הטעם הנורא של בן זוגך בעיצוב, בקש את חוות דעתם המקצועית כששני הדרכתך זקוקים.  תהליך השיפוץ יכול לעבור בקלות בשלום ובהצלחה כבירה אם בוחרים בקבלן מקצועי שידע ללוות אתכם בתהליך בצורה רגישה ואדיבה. מומלץ לערב את הקבלן מהשלב הראשון בכל ההחלטות החשובות, וכשיוצאים כבר לתהליך – גם לדעת לשחרר ולקחת פסק זמן. דייט שבועי לאוורר, שלא כולל דיבור על השיפוץ, יכול להועיל לשפר את הזוגיות, כך שתכנסו לבית החלומות שלכם מאוהבים אפילו יותר.  

יש לכם שאלות בנושא? השאירו פרטים בטופס ההרשמה ונחזור אליכם עם שיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button