תמ"א 38 – איך בוחרים קבלן מתאים?

תמ"א 38 זאת תכנית מתאר ארצית אשר מיועדת למבנים שנבנו לפני שנת 1980 וכתוצאה מכך זקוקים לשיפוץ. המטרה מאחורי התכנית היא להפוך את המבנים ליותר עמידים מפני רעידות אדמה ולמנוע סכנת התמוטטות על ידי חיזוק היסודות שלהם. תכנית זאת מעניקה תמריצים הן ליזמים והן לדיירים בבניין, כדי להבטיח שאכן תצא לפועל.

איך בוחרים קבלן?

ישנם המון קבלנים שמתמחים בתמ"א 38 אולם כדי שעבודת השיפוץ תהיה מקצועית חשוב לבחור את הקבלן המתאים. באמצעות הטיפים הבאים תוכלו לעשות זאת בצורה טובה, ותוך הקדשת תשומת לב לנושאים החשובים.

מקצועיות ואמינות

מקצועיות ואמינות של הקבלן היא חשובה. יש כמה דרכים שמאפשרות לעמוד על תכונות אלו, בין היתר: לבקש המלצות ולראות עבודות קודמות. בבניינים קודמים תוכלו לדבר עם הדיירים, לראות את איכות העבודה והגימורים, לקבל חוות דעת על מקצועיות ועמידה בלוחות זמנים וכן הלאה.

רישום בפנקס הקבלנים

למרבה הצער, לא חסרים חאפרים בתחום זה ולכן מומלץ לבדוק האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים. כדאי לבדוק גם האם לקבלן ישנה פוליסת ביטוח בתוקף, מה היא מכסה ובמה היא תלויה. בדקו האם הקבלן עצמאי או שמדבר בחברה, ואם זו חברה בדקו אם היא ציבורית או פרטית. נושאים אלו מעידים על רמת המקצועיות של הקבלן ולכן אין להקל בהם ראש.

גב כלכלי

כאשר מדובר בחברה פרטית, מומלץ לבדוק מי עומד בראשה, כלומר מי הם בעלי המניות. גם אם זו חברה ציבורית יש להבין מיהם בעלי המניות, ולבדוק מה מרכז העסקים שלה ומי יהיה איש הקשר שלכם. נושאים אלו מובילים אותנו גם ליכולות הכלכליות של הקבלן.

בין אם מדובר בקבלן פרטי ובין אם בחברה, יש לבחור בקבלן ולו יכולת כלכלית להתמודד עם סדר גודלו של הפרויקט. כמו כן, כדאי לבקש ערבויות בטרם עת.

הוציאו מכרז

בעזרת מכרז ניתן לקבל הצעות מחיר מקבלנים שונים אשר מתמחים בתמ"א 38 ומעוניינים לקחת על עצמם את הפרויקט. למכרז יש תנאי סף וקריטריונים ספציפיים כך שבעזרתו תוכלו לבצע את עבודת הסינון הראשונית ולחסוך זמן יקר ומאמצים. כדי שהמכרז יהיה חוקי, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום המכרזים, על מנת שילווה אתכם לאורכו של התהליך ויעזור להגיע לבחירות הנכונות והטובות ביותר.

פרויקטים של תמ"א 38 מאוד מורכבים, גם מהבחינה המשפטית. לכן כבר למן הרגע הראשון מומלץ לשכור עורך דין מטעמכם ולהקפיד שההתנהלות מול הקבלן, הדיירים והרשות המקומית תגובה בייעוץ משפטי מקצועי.

התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לכם?
Call Now Button